پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3718
-
الف
+

رشد دو برابری فعالیت موزه‎های خصوصی در کشور

مدیر کل امور موزه‌های کشور از ایجاد 66 موزه خصوصی در کشور خبر داد.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور از رشد صد در صدی فعالیت موزه‌های خصوصی خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم، کارگر در این خصوص گفت: تا پیش از دولت یازدهم ۳۳ موزه خصوصی داشتیم که اکنون این تعداد به ۶۶ موزه رسیده است یعنی ۱۰۰ درصد در ایجاد موزه خصوصی فعال رشد وجود داشته است.

مدیرکل امور موزه‌های کشور در ادامه افزود: تمرکز و سیاست ما روی توسعه موزه‌های غیر دولتی است تا سازمان‌ها و وزارت خانه‌های عمومی نسبت به ایجاد موزه اقدام کنند و افراد در تلاش باشند چون معتقدیم که ابعاد گسترده تاریخ، علم و فرهنگ در حوزه‌های مختلف آنقدر وسیع و گسترده است که فقط سازمان میراث فرهنگی نباید و نمی‌تواند که متولی آن باشد بلکه همه باید در حفظ و معرفی میراث فرهنگی کشور کمک کنند و نهادی مانند وزارت نفت، وزارت ورزش و ... باید تلاش کنند که میراث مربوط به این حوزه‌ها جاودانه شود. حتی افراد حقیقی نیز میتوانند یک موزه داشته باشند.

وی همچنین گفت: ایجاد موزه‌های خصوصی اتفاق بزرگی در تحلیل‌های اجتماعی است و نشان می‌دهد که چقدر جامعه ما در این حوزه توسعه یافته و چقدر علاقه‌مند در این حوزه وجود دارد. این اتفاقات نشان می‌دهد که نظام موزه داری در مسیر واقعی خود وارد شده است. ما معتقدیم که اگر صرفا دولت‌ها متولی موفقیت در امری باشند، آن موفقیت به دست نمی‌آید.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر